کنجد، خواص روغن باربی قدیمـی‌ترین چاشنی هست که بشر مـی‌شناسد. خواص روغن باربی کنجد، جزء مغزهاست و معطر است. خواص روغن باربی کنجد، مزه تردی بـه بسیـاری از غذاهای آسیـایی و خاورمـیانـه مـی‌دهد و در اینجا خواص کنجد را به منظور شما مـی گوییم.

آیـا کنجد به منظور شما خوب است؟ بله، خواص کنجد فقط بـه آشپزی محدود نمـی‌شود بلکه این چاشنی مغذی، به منظور بدن نیز خوب است. دانـه کنجد، دارای ترکیبی از ویتامـین‌ها و مواد معدنی هست و یکی از سالم‌ترین غذاهای دنیـا به‌شمارمـی‌آید.

به اینکه کنجد از کجا آمده و بهترین خواص کنجد چیست و چگونـه مـی‌توانیم آن را درون رژیم غذایی روزانـه خود بگنجانیم، نگاهی بیندازیم.

مطلب مرتبط: بامـیه: خواص روغن باربی ۳۵ فایده شگفت‌انگیز بامـیه به منظور سلامتی

 کنجد چیست؟

– احتمالا  کنجد یکی از نخستین دانـه‌های روغنی شناخته‌شده به منظور بشر است.

– گیـاه کنجد، یک گیـاه گل‌دار متعلق بـه خانواده پدالیـاسه است. این دانـه، بیشترین مـیزان روغن را درمـیان دانـه‌ها دارد و طعم آجیلی آن، درصورت بوداده‌شدن به منظور چنددقیقه و با حرارت پایین، بیشترمـی‌شود.

– این دانـه را مـی‌توان به‌صورت خام یـا خشک‌شده یـا حتی بـه صورت تنقلات برشته مصرف‌کرد. از کنجد، درون بسیـاری از غذاها استفاده‌مـی‌شود.

– کنجد خشک برشته را با روغن زیتون، چرخ‌کرده و خمـیری بـه رنگ قهوه‌ای روشن به‌نام ارده درست‌مـی‌کنند کـه یک دیپ معروف درون خاورمـیانـه است. درون اروپا، از کنجد به منظور ساخت کره گیـاهی (مارگارین) استفاده‌مـی‌شود.

– بسته بـه نوع خاک، انواع مختلفی کنجد وجوددارد مانند سفید، سیـاه و قهوه‌ای.

– دانـه کنجد سفید، آهن بیشتری نسبت بـه نوع سیـاه آن دارد و اکثرا به‌عنوان روغن درون غذاها مورد استفاده قرارمـی‌گیرد.

– دانـه کنجد سیـاه، خوش‌طعم‌تر هست و نسبت بـه کنجد سفید یـا قهوه‌ای، بوی قوی‌تری دارد و ترجیحا درون داروسازی به‌کارمـی‌رود. این دانـه، نسبت بـه کنجد سفید، ۶۰% کلسیم بیشتری دارد.

– دانـه کنجد سفید، بدون پوست هست اما کنجد سیـاه و قهوه‌ای با پوست هستند.

مطلب مرتبط: ۱۴ بهترین فایده چای هل به منظور سلامتی، پوست و مو

خواص کنجد به منظور سلامتی

علاوه بر مصارف آشپزی، کنجد، خواص تغذیـه‌ای، پیشگیری‌کننده و درمانی نیز دارد کـه آن را به منظور طب سنتی، قابل‌استفاده کرده است. روغن کنجد، منبعی سرشار از فیتونوترینت‌هایی مانند اسیدهای چرب امگا۳، آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئیدفنولیک، ویتامـین‌ها و فیبر رژیمـی است. بنابراین این دانـه فواید بسیـاری دارد. خواص کنجد به منظور سلامتی درون پایین آمده است:

۱. رژیم گیـاهی با پروتئین بالا

کنجد، منبع خوبی از پروتئین رژیمـی هست و اسیدهای آمـینـه باکیفیت، ۲۰% این دانـه را تشکیل‌مـی‌دهند. بنابراین، کنجد به منظور قرارگرفتن درون رژیم گیـاهی با پروتئین بالا، عالی است. فقط حتما دانـه‌های کنجد را روی سالادها، سبزیجات و نودل‌های خود بپاشید.

۲. از دیـابت جلوگیری‌مـی‌کند

کنجد، دارای منیزیم و دیگر مواد مغذی هست که با دیـابت مبارزه‌مـی‌کنند. استفاده از روغن کنجد به‌عنوان تنـها روغن خوراکی، درون کاهش فشارخون و گلوکز پلاسما درون افراد دیـابتی حساس، موثر است.

۳. کم‌خونی را درمان‌مـی‌کند

کنجد، مخصوصا نوع سیـاه آن، سرشار از آهن است. بنابراین، بـه افرادی کـه دچار کم‌خونی و ضعف هستند، بسیـار توصیـه‌مـی‌شود.

۴. سلامت قلبی‌عروقی

– روغن کنجد از ضایعه قلبی‌عروقی جلوگیری‌مـی‌کند و بنابراین به منظور سلامت قلب مفید است.

– کنجد دارای ترکیب آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی به‌نام سسامول هست که خواص ضد آتروژنیک دارد و بنابراین سلامت قلبی‌عروقی را افزایش‌مـی‌دهد.

– کنجد، اسید چرب تک‌غیراشباع- اسید اولئیک- فراوانی دارد کـه به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب درون بدن کمک‌مـی‌کند. این ویژگی از خطر بیماری عروق کرونر و سکته جلوگیری‌مـی‌کند.

مطلب مرتبط:  ۱۰۰ بیماری رایج و هزاران درمان خانگی آنـها

۵. خواص ضدسرطان

کنجد، حاوی منیزیم هست که خواص ضدسرطانی دارد. کنجد، دارای ترکیبی ضدسرطانی به‌نام فیتات است. ثابت‌شده هست که کنجد، درون کاهش خطر تومورهای کولورکتال (روده بزرگ و ) موثر بوده و بنابراین از سرطان کولورکتال جلوگیری‌مـی‌کند.

۶. سلامت گوارشی

کنجد، به‌دلیل سرشار بودن از فیبر، باعث سلامت دستگاه گوارش و روده بزرگ مـی‌شود. مقدار بالای فیبر، بـه عملکرد آرام روده کمک‌کرده و درنتیجه دفع را آسان‌کرده و یبوست را کاهش‌مـی‌دهد.

۷. تسکین آرتریت روماتوئید

کنجد حاوی مس است، یعنی ماده‌ای معدنی کـه برای سیستم آنزیم آنتی‌اکسیدان حیـاتی هست و درد و ورم مربوط بـه آرتریت را کاهش‌مـی‌دهد. همچنین، این ماده معدنی، رگ‌های خونی، استخوان‌ها و مفاصل را قوی‌مـی‌کند.

۸. سلامت تنفسی

منیزیم موجود درون کنجد، با جلوگیری از اسپاسم‌های مسیر جریـان هوا، از آسم و دیگر اختلالات تنفسی جلوگیری‌مـی‌کند.

۹. محافت دربرابر آسیب رادیوتراپی

سسامول موجود درون دانـه و روغن کنجد، از آسیب‌دیدن DNA توسط رادیوتراپی جلوگیری‌مـی‌کند. همچنین، این ماده، از واردشدن آسیب بـه روده‌ها و طحال جلوگیری‌مـی‌کند.

۱۰. سلامت استخوان

کنجد حاوی روی هست که تراکم و سلامت استخوان را تقویت‌مـی‌کند. کمبود این ماده معدنی مـی‌تواند باعث پوکی استخوان درون لگن و ستون فقرات شود. کنجد، منبعی عالی از کلسیم هست که ماده معدنی حیـاتی به منظور سلامت استخوان‌هاست.

۱۱. سلامت دهان و دندان

دانـه و روغن کنجد ازطریق رفع پلاک دندانی و سفید دندان بـه تقویت سلامت دهان و دندان کمک‌مـی‌کند. چرخاندن روغن کنجد درون دهان، مـی‌تواند مقدار جهش‌های استرپتوکورا درون دندان و بزاق دهان کاهش‌داده و سلامت کلی آن را افزایش‌دهد.

۱۲. اثرات الکل را خنثی‌مـی‌کند

کنجد، بـه کبد کمک‌مـی‌کند که تا اثرات مضر الکل و دیگر مواد مسموم‌کننده درون بدن را تجزیـه‌کند.

۱۳. درمان اضطراب

– کنجد، حاوی مواد مغذی متعددی هست که خواص کاهش استرس دارند.

– ماده معدنی مانند منیزیم و کلسیم، با تنظیم عملکرد ماهیچه- مانند انقباض و انبساط- مانند ضد اسپاسم عمل‌مـی‌کند.

– تیـامـین (ویتامـین B۱) دارای اثر آرامبخش هست که بـه عملکرد درست اعصاب کمک‌مـی‌کند. کمبود این ویتامـین مـی‌تواند باعث اسپاسم عضلانی، نوسان خلق‌وخو و افسردگی شود.

– تریپتوفان، یک اسیدآمـینـه ضروری هست که درون تولید سروتنین نقش‌داردو سروتنین یک پیـام‌رسان عصبی هست که درد را کاهش‌داده و الگوی خواب و خلق‌وخو را کاهش‌مـی‌دهد. ناکافی‌بودن تولید و انتقال سروتونین درون مغز مـی‌تواند باعث اضطراب و افسردگی ‌شود.

۱۴. کلسترول پایین‌تر

– کنجد سیـاه به منظور پایین‌آوردن سطح کلسترول مفید است. این دانـه، دارای دو ماده بـه نام‌های سسامـین و سسامولین هست که بـه گروهی از فیبرها به‌نام لیگنان‌ها تعلق‌دارند. لیگنان‌ها اثر کاهنده کلسترول دارند زیرا سرشار از فیبر رژیمـی هستند.

– کنجد سیـاه، حاوی ترکیبات گیـاهی به‌نام فیتو استرول هست که ساختاری شبیـه بـه ساختار کلسترول دارد. مصرف این دانـه، نـه‌تنـها سطح کلسترول خون را پایین‌مـی‌آورد، بلکه خطر پیشرفت برخی از سرطان‌ها را نیز کاهش‌مـی‌دهد.

– کنجد، بالاترین مـیزان فیتو استرول را درمـیان دانـه‌ها و مغزها دارد.

۱۵. سلامت چشم

– با استناد بـه داروسازی سنتی چینی، ارتباطی قوی مـیان دستگاه‌های داخلی و بخش‌های خارجی بدن مانند چشم‌ها و کبد وجوددارد.

– کبد، خون را ذخیره‌مـی‌کند و چون شاخه‌ای از کانال‌های کبد بـه چشم‌ها مـی‌رود، کبد مـی‌تواند خون را بـه چشم‌ها فرستاده و از عملکرد آنـها پشتیبانی‌کند.

– کنجد سیـاه، به منظور کبد مفید هست زیرا خون کبد را افزایش‌داده و بدین‌طریق، چشم‌ها را تغذیـه‌مـی‌کند. تاثیرات درمانی این کنجد بـه درمان تاری دید و خشکی و خستگی چشم کمک‌مـی‌کنند.

۱۶. دستگاه‌های بدن را تغذیـه‌مـی‌کند

کنجد سیـاه، انرژی را افزایش‌داده، مغز را تغذیـه و فرآیند پیری را کندمـی‌کند. مصرف منظم کنجد سیـاه مـی‌تواند بـه کاهش علائم کمردرد، مفاصل دردناک، سفتی و ضعف مفاصل کمک‌کند.

۱۷. کاهش فشار خون

امروزه، پرفشاری خون، مشکل سلامتی شایعی مـیان زنان و مردان درون گروه‌های سنی مختلف است. مطالعات نشان‌داده‌اند کـه استفاده از روغن کنجد مـی‌تواند پرفشاری خون را کاهش‌دهد. منیزیم موجود درون این روغن بـه کاهش فشارخون کمک‌مـی‌کند.

طیف گسترده مواد معدنی و ویتامـین‌های موجود درون این روغن، مـی‌تواند بـه تقویت سیستم ایمنی‌تان کمک‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی کنجد، درون مبارزه با عناصر سرطان‌زا، بـه بدن کمک‌مـی‌کنند. فیتات موجود درون کنجد، به‌ داشتن خواص ضدسرطانی معروف است.

۱۸. اثرات ضدالتهابی

استفاده موضعی یـا خوراکی از روغن کنجد سیـاه مـی‌تواند بـه کاهش دردها و شرایط ناشی از التهاب کمک‌کند. مقدار زیـاد مس این روغن بـه فرد کمک‌مـی‌کند که تا با التهاب ناشی از شرایط تاثیرگذار بر مفاصل، مبارزه‌کند.

خواص کنجد به منظور پوست

کنجد، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی هست و خواص ضدباکتری و ضدویروسی دارد. روغن کنجد، سرشار از امگا۳، کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن، ویتامـین‌های B و E هست که درون محصولات زیبایی به‌کاررفته‌اند. بیـایید ببینیم کنجد چه فوایدی به منظور پوست دارد.

۱۹. خواص درمانی

روغن کنجد، یک عامل ضدالتهاب طبیعی هست و خواص درمانی عالی دارد. خواص ضدباکتری آن بـه خلاصی از پاتوژن‌های پوست مانند استفایلوکوو استرپتوکوو قارچ پوستی مانند قارچ پای ورزشکاران کمک‌مـی‌کند. روغن کنجد ترکیب‌شده با آب گرم مـی‌تواند عفونت‌های مخمر واژینال را کنترل‌کند.

خواص کنجد ۲۰. درمان آفتاب‌سوختگی

اگر روغن کنجد بعد از مواجهه با باد یـا آفتاب استفاده‌شود، مـی‌تواند برنزگی ناشی از آفتاب را درمان‌کند. این روغن، از آسیب اشعه‌های مضر فرابنفش بـه پوست جلوگیری‌‌کرده و درنتیجه مانع از بروز چین‌وچروک و تجمع رنگدانـه مـی‌شود. استفاده منظم از روغن کنجد، خطر سرطان پوست را به‌طرز قابل‌توجهی کاهش‌داده و دربرابر اثرات کلر استخرهای آبی، از بدن محافظت‌مـی‌کند.

۲۱. سم‌زدای پوست

آنتی‌اکسیدان‌های موجود درون روغن کنجد بـه سم‌زدایی پوست شما کمک‌مـی‌کند. زمانی‌ کـه این روغن بر پوست گذاشته‌شود، مولکول‌های این روغن، سموم حل‌شدنی درون روغن کـه با آب گرم و صابون شسته‌مـی‌شوند را جذب‌مـی‌کنند.

– نصف فنجان روغن کنجد را با نصف فنجان سرکه سیب و یک‌‌چهارم فنجان آب ترکیب‌کنید.

– این کار را حتما هرشب، بعد از آب‌زدن بـه صورت انجام داد.

شما حتما روغن کنجد را درون رژیم زیبایی‌تان بگنجانید.

خواص کنجد ۲۲. مفید به منظور نوزادان

پوست نوزاد، مخصوصا قسمت‌هایی کـه با پوشک پوشیده‌مـی‌شوند، معمولا به‌دلیل اسیدیته مواد دفعی، دچار جوش مـی‌شود. روغن کنجد، دربرابر این جوش‌ها، از پوست نوزاد محافظت‌مـی‌کند. گذاشتن روغن کنجد بر بینی و گوش‌ها، مانع پاتوژن‌های پوست مـی‌شود. این روغن با خشکی پوست نیز مبارزه‌مـی‌کند.

۲۳. پوست درخشان:

– روغن کنجد مـی‌تواند پوست‌تان را درخشان‌کند. این روغن، با نرم‌ پوست، انعطاف‌پذیری آن را حفظ‌کرده و بریدگی‌ها، خراش‌ها و زخم‌های ساده را درمان‌مـی‌کند.

– روغن کنجد بـه سفت‌ پوست صورت، مخصوصا نواحی اطراف بینی کمک‌مـی‌کند و بزرگ‌شدن منافذ پوست را کنترل‌مـی‌کند.

– این روغن، بیرون‌زدگی‌ها (مانند جوش) را کنترل‌کرده و سمومـی کـه به سطح پوست و منافذ رسیده‌اند را خنثی‌مـی‌کند.

– مـی‌توانید به منظور درخشش پوست صورت از آن استفاده‌کنید.

– صورت‌تان را با روغن کنجد ماساژداده و قبل از شستن با آب گرم، صورت را با برنج یـا پودر بیسان (آرد نخود هندی) اسکراب‌کنید.

– درون آخر، به منظور بستن منافذ پوست، بـه صورت‌تان آب سرد بزنید.

۲۴. درمان ترک پاشنـه پا

اگر دچار ترک یـا درد پا هستید، مـی‌توانید هرشب قبل از خواب، روغن کنجد را بر پاها زده و جوراب پنبه‌ای پاکنید. به منظور داشتن پوستی نرم و انعطاف‌پذیر درون پا، حتما این کار را چندروز انجام‌داد.

خواص کنجد به منظور مو

کنجد، سرشار از ویتامـین‌ها، مواد مغذی و معدنی هست که به منظور حفظ سلامت پوست سر و موها حیـاتی هستند. درست مانند پوست، روغن کنجد، اثرات مفیدی بر پوست سرتان داشته و با مشکلات متعدد پوست سر مبارزه‌مـی‌کند. خواص کنجد به منظور مو درون پایین آمده است:

۲۵. رشد مو را افزایش‌مـی‌دهد

کنجد حاوی اسیدهای چرب مانند امگا۳، امگا۶ و امگا۹ هست که رشد مو را افزایش‌مـی‌دهند. روغن کنجد، با تغذیـه، نرم‌ و سلامت پوست سر، رشد مو را تحریک‌مـی‌کند. با ماساژ منظم با روغن کنجد گرم، این روغن بـه پوست سرتان نفوذکرده و درنتیجه، گردش خون را افزایش‌مـی‌دهد. این روغن مانند یک ویتامـین مایع هست که ریشـه‌ها و ساقه مو را تغذیـه‌مـی‌کند.

۲۶. جلوگیری از مشکلات پوست سر

کنجد سرشار از ویتامـین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی هست که به منظور سلامت پوست سر مفیدند. ماساژ پوست سر با روغن کنجد، با خشکی، پوسته‌پوسته‌شدن و منافذ بسته کـه عامل نازکی و ریزش مو هستند، مبارزه‌مـی‌کند. همچنین، خواص ضدقارچی، ضدباکتری و ضدالتهابی این روغن بـه درمان عفونت‌های پوست سر و شوره کمک‌کرده و تحریک‌پذیری پوست سر را کاهش‌مـی‌دهد.

خواص کنجد ۲۷. ضدآفتاب طبیعی

روغن کنجد، با محافظت از مو دربرابر اثرات آسیب‌رسان اشعه فرابنفش آفتاب و آلودگی، مانند ضدآفتابی طبیعی به منظور موها عمل‌مـی‌کند.

۲۸. نرم‌کنندگی عمـیق

روغن کنجد، به منظور موهای خشک، آسیب‌دیده، موخوره یـا موهایی کـه تحت‌تاثیر شیمـی‌درمانی بوده‌اند، مانند یک نرم‌کننده عمـیق عمل‌مـی‌کند. این روغن، رطوبت ازدست‌رفته را برگردانده و ساقه مو را تقویت‌مـی‌کند و باعث‌مـی‌شود موی خشک و آسیب‌دیده، جلا، حجم، انعطاف‌پذیری و نرمـی خود را بازیـابد.

خواص کنجد ۲۹.  تیره‌کننده مو

روغن کنجد، بـه داشتن خواص تیره‌کننده مو معروف هست و همـین ویژگی، آن را به منظور افرادی کـه به سفیدی موی زودرس دچارند، مفید مـی‌کند. این روغن مـی‌تواند با روغن‌های حامل مانند روغن زیتون یـا روغن بادام به‌کاررود که تا حداکثر فایده را داشته‌باشد.

حقایق تغذیـه‌ای کنجد

همـه انواع کنجد، مغذی هستند. این دانـه‌ها حدود ۴۰% ات ۶۰% روغن دارند. کنجد، منبع بزرگی از مواد معدنی مانند مس و منگنز است. کنجد، حاوی منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن، سلنیوم، ویتامـین B۱ و روی و سرشار از فیبر رژیمـی و چربی‌های تک‌غیراشباع نیز است. ارزش تغذیـه‌ای کنجد درون پایین آمده‌ است.

دانـه کنجد، کامل، خشک ارزش تغذیـه‌ای درون هر ۱۰۰ گرم (منبع: پایگاه داده ملی تغذیـه USDA) ماده اصلی ۵۷۳ کبلوژول ۲۹% کربوهیدرات ۲۳.۴۵ گرم ۱۸% پروتئین ۱۷.۷۳ گرم ۳۲% چربی کل ۴۹.۶۷ گرم ۱۶۶% کلسترول ۰ مـیلی‌گرم ۰% فیبر رژیمـی ۱۱.۸ گرم ۳۱% ویتامـین‌ها فولات ۹۷ مـیکروگرم ۲۵% نیـاسین ۴.۵۱۵ مـیلی‌گرم ۲۸% اسیدپانتتونیک ۰.۰۵۰ مـیلی‌گرم ۱% پیریدوکسین ۰.۷۹۰ مـیلی‌گرم ۶۱% ریبوفلاوین ۰.۲۴۷ مـیلی‌گرم ۱۹% تیـامـین ۰.۷۹۱ مـیلی‌گرم ۶۶% ویتامـین A ۹ واحد بین‌المللی <۱% ویتامـین C ۰ ۰% ویتامـین E ۰.۲۵ مـیلی‌گرم ۲% الکترولیت‌ها سدیم ۱۱ مـیلی‌گرم ۱% پتاسیم ۴۶۸ مـیلی‌گرم ۱۰% مواد معدنی کلسیم ۹۷۵ مـیلی‌گرم ۹۸% مس ۴.۰۸۲ مـیلی‌گرم ۴۵۳% آهن ۱۴.۵۵ مـیلی‌گرم ۱۸۲% منیزیم ۳۵۱ مـیلی‌گرم ۸۸% منگنز ۲.۴۶۰ مـیلی‌گرم ۱۰۷% فسفر ۶۲۹ مـیلی‌گرم ۹۰% سلنیوم ۳۴.۴ مـیکرگرم ۶۲.۵% روی ۷.۷۵ مـیلی‌گرم ۷۰% فیتونوترینت‌ها بتاکاروتن ۵ مـیکروگرم – بتا کریپتوزانتین ۰ مـیکروگرم – لوتئین-زئازانتین ۰ مـیکروگرم –

کالری درون کنجد: هر ۳۱ گرم دانـه کنجد خام و خشک، حدود ۱۶۳ کالری، ۱۴.۱۱ گرم چربی، شامل ۱.۹۶ گرم چربی اشباع دارد. از طرف‌دیگر، کنجد بوداده، ۱۶۰ کالری و ۱۳.۶۱ چربی شامل ۱.۰۹ گرم چربی اشباع دارد. دانـه کنجد خام و بوداده، کلسترول ندارند.

پروتئین: کنجد، منبع گیـاهی عالی از پروتئین است. هر ۳۱ گرم کنجد خام و خشک‌شده، ۵.۰۳ گرم پروتئین دارد، درحالی‌که دانـه کنجد بوداده، ۴.۸۱ گرم پروتئین دارد. به‌هرحال، فرد نمـی‌تواند به منظور دریـافت پروتئین، فقط بـه کنجد روی‌بیـاورد زیرا مقدار واقعی پروتئین گرفته‌شده از کنجد، بسیـار اندک است.

ویتامـین‌ها: هردونوع خام و بوداده کنجد، عاری از ویتامـین‌های A، C، D، E یـا K هستند. ۳۱ گرم کنجد خام یـا بوداده دارای ۰.۲۲ مـیلی‌گرم تیـامـین یعنی برابر با ۱۹% ارزش روزانـه و ۰.۰۷ مـیلی‌گرم ریبوفلاوین برابر با ۶% نیـاز روزانـه بزرگسالان را داراست.

مواد معدنی: ۳۱ گرم کنجد خام، ۲۹۱ مـیلی‌گرم کلسیم، ۴.۱۱۳ مـیلی‌گرم آهن و ۹.۷۷ مـیلی‌گرم سلنیوم دارد و ۲۹.۱% درصد ارزش روزانـه کلسیم و ۱۸% ارزش روزانـه سلنیوم را تامـین‌مـی‌کند. همچنین، به‌ترتیب ۲۳% و بیشتر از ۵۰% نیـاز روزانـه زنان و مردان بزرگسال را تامـین‌مـی‌کند. کنجد بوداده، درمقایسه با نوع خام آن، مواد معدنی کمتری دارد.

امـیدواریم با خواص کنجد و نحوه استفاده از آن آشنا شده‌باشید. کنجد سرشار از مواد مغذی ضروری است. آن‌ را امتحان‌کرده و به رژیم غذایی خود اضافه‌کنید که تا فوایدش را ببینید. مـی‌توانید استفاده از روغن کنجد به منظور آشپزی را نیز امتحان‌کنید. تعجبی ندارد کـه ضرب‌المثل معروف- شگفتی‌های بزرگ درون بسته‌های کوچکند- بـه ذهن‌مان بیـاید. خوش‌اندام و سالم بمانید!

ترجمـه: تحریریـه سایتب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: stylecraze

خواص کنجد: ۲۹ فایده شگفت‌انگیز کنجد به منظور سلامتی و پوست

(مشاهده ۱۴ نفر, فقط امروز)
هرگونـه نشر ، بازتولید یـا بازنشر تمام یـا بخشی از محتوای سایت بازده بدونب مجوز، غیرقانونی هست و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

این مطالب هم احتمالا دوست دارید




[خواص کنجد: ۲۹ فایده شگفت‌انگیز کنجد به منظور سلامتی و پوست خواص روغن باربی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 16 Jun 2018 23:30:00 +0000